Jump to content
Gibson Brands Forums

Les Paul Custom (PRE-1976)?


Johnass

Recommended Posts

Hallo,

ik heb deze post ook op het engelstalig gedeelte gepost.

Ik heb dus de les paul custom van mijn vader geërfd. Nu zijn mijn moeder en ik wel nieuwsgierig uit welk jaar deze LP dateert. mijn moeder is bijna zeker dat hij deze heeft gekocht voordat ze mekaar ontmoetten (dat was dus rond 1976). Als ik echter het serienummer ingeef (via the guitar dater project) staat er dat deze in 1976 werd gemaakt? het is een zwarte LP custom 'black beauty' met serienummer 00119898 dat op de achterkant van de headstock staat. Het serienummer is er niet in geponst zoals bij de huidige LP's maar eerder erop 'geschilderd'in het goud-bruin net zoals bij de lp's van rond 76, samen met de woorden les paul custom - made in USA. De inlays en hardware zijn niet goudkleurig maar gewoon zilverkleurig.

Kan er mij hier iemand mee verder helpen? Ik kan foto's voorzien als de gitaar terug is van herstellingen.

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Serienummer dat begint met 00 is idd uit 1976. Verder zal de body uit 2 delen mahony bestaan (sandwich) en de hals van esdoorn met een voluut. Erg mooie en goede gitaar, wel behoorlijk zwaar maar massa is tone! Waarde ergens rond de 3200 euro en een leuke investering want ze worden in de toekomst waarschijnlijk meer waard.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...