Jump to content
Gibson Brands Forums

Choosing LC-2 or L-200 Emmylou Harris ?


Syl1

Recommended Posts

Hello all,

 

I 'm new on this forum and I live in France (so sorry with my bad english). So, I want to buy a Gibson Guitar and I hesitate on two model (Spruce/Maple) : The LC-2 or the L-200 Emmylou Harris. I can't try these guitars there is no stock by here. So , It will be a blind purchase :-k

 

I need Small bodies , I don't like Dread and so Jumbo or Super Jumbo. I find these one so Beautiful !...But my question here : Is the sound for both the same , I know there is no same sound for each guitar, but I mean , is the sound seems the same.

 

I prefer the L-200 because of the Pickguard but it is a little more expensive.

 

If you have testing them, which do you prefer , LC-2 or L-200 ?

 

Thank you very much .

Link to comment
Share on other sites

You may want to also consider Gibson CJ-165 Maple. It's the same guitar as the Emmy Lou model except for the decorative bridge, pickguard, etc.

 

 

Unless you really must have the cutaway and electronics, I recommend the Emmy Lou or CJ-165. The problem with those electronics stuck in the side of the guitar is they are out of date within a very few years and then you have the problem of what to do about that.

Link to comment
Share on other sites

Thank you for answer.

 

Yes, I already look at the CJ-165 but I like so much the inlays on the neck especially on Emmylou (On lC-2 too).

 

I do not actually need the amp, I play guitar only at home , but the model with decorations as Emmylou that are unfortunately with the amp.

 

And about the sound please?

 

Regards

Link to comment
Share on other sites

Je ne pourais pas te dire beaucoup de choses en ce qui concerne le son, mais je peux te dire une chose tres importante pour moi:

Achette la guitare qui te plait le plus. Si tu aimes mieux selle de Emmiylou Harris - alors c'est ta guitare. Donne un peu plus d'argent et tu saura que tu as pris le meilleur pour toi.

Car tu le merites =P~

Si tu choisis l'autre tu te demandera 1001 fois pourquoi tu n'as pas achete le L-200...

Le plaisir n'a pas de prix!

Link to comment
Share on other sites

Merci pour les réponses en français ,

 

J'ai de la chance je crois , à force de traîner sur le net , j'ai trouvé quelqu'un qui en vend une L-200 Emmylou en France et en plus je pourrais l'essayer. Je suis trop contente car c'est vraiment la L-200 en Epicea /Erable qui me plait vraiment le plus. Il faut que j'attende 3 semaines mais bon c'est pas grave, j'ai bien attendu jusque là.

 

I'm lucky girl I think, I search for a long time on the net , I found someone who sells a L-200 Emmylou In France !( I thought to by it on the US ) , and I could try it, it's great . I am too happy because it is really the L-200 spruce / maple that really pleases me most. I must wait 3 weeks , she is moving for her work but it's ok, I waited until then. ;)/

Link to comment
Share on other sites

Merci pour les réponses en français ' date='

 

J'ai de la chance je crois , à force de traîner sur le net , j'ai trouvé quelqu'un qui en vend une L-200 Emmylou en France et en plus je pourrais l'essayer. Je suis trop contente car c'est vraiment la L-200 en Epicea /Erable qui me plait vraiment le plus. Il faut que j'attende 3 semaines mais bon c'est pas grave, j'ai bien attendu jusque là.

[/quote']

 

Trois semaines vont passer vite. Tu fais des plans d'obtenir un instrument de musique parfait. Trois semaines sont tres peu du temps. En plus tu as la chance de toucher la guitare et de jouer.

Le moment ou tu la touches pour la premiere fois to vas sentir si c'est ta guitare.

Si tu l'achettes - mets stp des photos isi.

Bonne chanse

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bonjour tout le monde,

 

ça y'est j'ai acheté ma guitare :)/ , elle est formidablement belle et elle sonne parfaitement. Je suis heureuse!

 

Hi everybody,

 

That's it! I bought my guitar , I already love her!!!, She's beautiful and the sound is great as I like ! i'm HAP-PY +:-@/

 

gibson6.jpg

 

gibson1.th.jpg

 

gibson5.th.jpg

 

gibson4.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Je ne pourais pas te dire beaucoup de choses en ce qui concerne le son' date=' mais je peux te dire une chose tres importante pour moi:

Achette la guitare qui te plait le plus. Si tu aimes mieux selle de Emmiylou Harris - alors c'est ta guitare. Donne un peu plus d'argent et tu saura que tu as pris le meilleur pour toi.

Car tu le merites =P~

Si tu choisis l'autre tu te demandera 1001 fois pourquoi tu n'as pas achete le L-200...

Le plaisir n'a pas de prix![/quote']

 

+1

Beautiful guitar. Almost as beautiful as Emmylou herself!

Link to comment
Share on other sites

OK.....I just have to ask.......TWILSON>>>.....WHO is that guy in the picture??????

 

Wilson ,that guy is scary. I can't look at him . He make's my skin crawl. ](*,)

 

Is this your self- portrait ?

 

Just Kidding about your portrait....=;

Link to comment
Share on other sites

Très jolie ta guitare (Sylvie? ou Sylviane?)!

 

Amuses-toi bien! Je crois que t'as fait le bon choix!!

 

Un ami du Québec!

 

Sylvie ;o) Merci depuis que je l'ai je n'arrête pas !

 

Et bonjour à toi également ami Québecois :-

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...